Marka DEKORAL

Początek nazwie Dekoral dały dwa słowa: dekoracja i RAL – pierwsza na polskim rynku karta kolorów. Marka ta powstała z potrzeby konsolidacji pod jednym, rozpoznawalnym szyldem bogatej oferty wiodących producentów farb, lakierów i impregnatów – Spółki Polifarb Cieszyn-Wrocław SA.

Produktami, które zapoczątkowały rodzinę Dekoral były 3 farby emulsyjne: Polinak, Akrylit W i Akrotix oraz 2 emalie do drewna i metalu: Emakol oraz Akrylux. Obecnie oferta marki liczy blisko 50 różnorodnych artykułów do dekoracji  i odnowy wnętrz.

W 1998 roku powstało pierwsze logo brandu oraz spójna szata graficzna produktów. Na sklepowych półkach pojawiały się pierwsze opakowania sygnowane nazwą Dekoral, a w mediach ogólnopolskich ruszyła kampania promocyjno-reklamowa pod hasłem „Dekoral – raz na długi czas”. Obecnie Dekoral jest jedną z najpopularniejszych  na polskim rynku marek farb: lateksowych, akrylowych, emulsyjnych, lakierów i impregnatów do drewna oraz preparatów do ochrony elementów żeliwnych. Produkty te cenione są przez klientów indywidualnych i profesjonalnych. W 2010 roku Dekoral wraz z markami Domalux, Drewnochron, Cieszynka, Bondex, Malfarb, Dekoral Professional, Dekoral Gold, i Sigma Coatings stał się częścią firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o., należącej do amerykańskiego koncernu PPG Industries. Właścicielem marki jest PPG Deco Polska Sp. z o.o.
20-lat-cz-1.png

Zobacz Historię marki Dekoral w formie wideo 

Wizytówka marki

Marka Dekoral od niemal dwudziestu lat wyznacza trendy kolorystyczne w Polsce – nie tylko dostarcza wysokiej jakości farby w najmodniejszych odcieniach, ale także inspiruje i pokazuje, jak w nowoczesny sposób łączyć barwy, by tworzyć efektowne oraz ciekawe aranżacje. Obok inspiracji Dekoral oferuje swoim klientom także praktyczne porady dotyczące zarówno planowania remontu, jak i jego samodzielnego wykonania.

Pozycja Dekoral na rynku

Szeroko zakrojone działania na rzecz klientów w połączeniu ze zróżnicowaną oraz bogatą ofertą produktów sprawiają, że Dekoral od lat zajmuje pozycje partnera w działaniu i lidera na polskim rynku farb. Za tym twierdzeniem przemawiają nie tylko wyniki sprzedażowe, ale także branżowe rankingi oraz badania, które jednoznacznie wskazują na to, że Dekoral jest marką pierwszego wyboru. Już w dwa lata po pojawianiu się marki na rynku, Dekoral był spontanicznie wymieniany przez ponad 57% Polaków.

Studio Dekoral

Ogólnopolska sieć sklepów detalicznych producenta farb, lakierów i impregnatów PPG Deco Polska. W Polsce znajduje się 450 punktów w 350 polskich miastach. Studia Dekoral oferują nie tylko pomoc profesjonalnego sprzedawcy, ale także bogatą ofertę produktów wiodących marek: Dekoral, Dekoral Fashion, Dekoral Gold, Ciszynka, Domalux, Drewnochron, Sigma Coatings. Klienci sklepów mogą na miejscu skorzystać z usługi komputerowego mieszalnika farb.

Wartości marki

Od początków swojej działalności marka Dekoral jest dla swoich klientów fachowym a zarazem inspirującym partnerem wszelkich prac remontowo – budowlanych. Kampanie edukacyjne oraz profesjonalne materiały aranżacyjne Dekoral popularyzują w społeczeństwie świadomość znaczenia i wpływu kolorów na jakość codziennego życia. Tym samym marka zachęca klientów do kreatywnego oraz swobodnego wykorzystywania bogactwa kolorystycznego w samodzielnym tworzeniu pięknych, komfortowych i przyjaznych wnętrz.
Ekspercka wiedza, partnerskie podejście do potrzeb klienta oraz konsekwentne realizowanie misji edukacyjnej tworzą spójną całość z cechami charakterystycznymi produktów. Mowa tutaj o wysokiej jakości, doskonałej trwałości, bogactwie kolorystyki zgodnej z najnowszymi trendami, zróżnicowaniu właściwości i wygodzie stosowania. Oferta marki stanowi również odpowiedź na oczekiwania klientów ceniących sobie zdrowie – wszystkie produkty Dekoral są zgodne z najwyższymi normami, a część z nich posiada atesty hypoalergiczne.

Historia

1998 – powstaje nazwa Dekoral, którą sygnowane są produkty spółki Polifarb Cieszyn – Wrocław SA.
2000 – powstaje pierwsza karta kolorów w historii rodziny Dekoral; marka zostaje nagrodzona godłem Teraz Polska.
2001 – powstaje system doboru kolorów – Dekoral Color System.
2002 – we Wrocławiu i Sopocie powstają pierwsze Studia Aranżacji Koloru Dekoral, oferujące porady w zakresie doboru koloru.
2005 – powstaje marka dla użytkowników profesjonalnych – Dekoral Professional.
2006 – powstaje marka adresowana do profesjonalnych malarzy i pracowników firm remontowo – budowlanych, Dekoral Gold.
2007 – we współpracy marki Dekoral z projektantką mody, Ewą Minge powstaje kolekcja kolorów Dekoral Fashion.
2010 – na stronie www.dekoral.pl pojawia się aplikacja Wirtualny Wizualizer Dekoral.
2013 – Dekoral wprowadza innowacyjną i darmową aplikację iColor Dekoral pomocną przy dekoracji wnętrz.
2014 – rusza serwis www.KoloriWnetrze.pl, na którym pojawia się również Wizualizer 2.0. Dekoral zostaje partnerem Festiwalu Kolorów, który zmienia Lublin, Kraków i Wrocław w najbarwniejsze miasta Polski.
2016 – tworzymy nowe produkty - Clean&Color i linia Zadania Specjalne.
2017 – wprowadzenie 5-cio letniej gwarancji na kolor dla produktu Odporna na szorowanie.

2018 – marka Dekoral obchodzi 20-lecie istnienia na rynku. W ramach urodzin marka przygotowała szereg aktywności dla klientów m.in. specjalną kolekcję 20-urodzinowych kolorów, konkursy z nagrodami, loterię konsumencką inspirowaną popularnym Kołem Fortuny, live’y facebookowe z architektami. 

Nasze marki