Marka DEKORAL

Początek nazwie Dekoral dały dwa słowa: dekoracja i RAL – pierwsza na polskim rynku karta kolorów. Marka ta powstała z potrzeby konsolidacji pod jednym, rozpoznawalnym szyldem bogatej oferty wiodących producentów farb, lakierów i impregnatów – Spółki Polifarb Cieszyn-Wrocław SA.

Produktami, które zapoczątkowały rodzinę Dekoral były 3 farby emulsyjne: Polinak, Akrylit W i Akrotix oraz 2 emalie do drewna i metalu: Emakol oraz Akrylux. Obecnie oferta marki liczy blisko 50 różnorodnych artykułów do dekoracji  i odnowy wnętrz.

W 1998 roku powstało pierwsze logo brandu oraz spójna szata graficzna produktów. Na sklepowych półkach pojawiały się pierwsze opakowania sygnowane nazwą Dekoral, a w mediach ogólnopolskich ruszyła kampania promocyjno-reklamowa pod hasłem „Dekoral – raz na długi czas”. Obecnie Dekoral jest jedną z najpopularniejszych  na polskim rynku marek farb: lateksowych, akrylowych, emulsyjnych, lakierów i impregnatów do drewna oraz preparatów do ochrony elementów żeliwnych. Produkty te cenione są przez klientów indywidualnych i profesjonalnych. W 2010 roku Dekoral wraz z markami Domalux, Drewnochron, Cieszynka, Bondex, Malfarb, Dekoral Professional, Dekoral Gold, i Sigma Coatings stał się częścią firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o., należącej do amerykańskiego koncernu PPG Industries. Właścicielem marki jest PPG Deco Polska Sp. z o.o.
 

Wizytówka marki

Marka Dekoral od niemal dwudziestu lat wyznacza trendy kolorystyczne w Polsce – nie tylko dostarcza wysokiej jakości farby w najmodniejszych odcieniach, ale także inspiruje i pokazuje, jak w nowoczesny sposób łączyć barwy, by tworzyć efektowne oraz ciekawe aranżacje. Obok inspiracji Dekoral oferuje swoim klientom także praktyczne porady dotyczące zarówno planowania remontu, jak i jego samodzielnego wykonania.
 

Pozycja Dekoral na rynku

Szeroko zakrojone działania na rzecz klientów w połączeniu ze zróżnicowaną oraz bogatą ofertą produktów sprawiają, że Dekoral od lat zajmuje pozycje partnera w działaniu i lidera na polskim rynku farb. Za tym twierdzeniem przemawiają nie tylko wyniki sprzedażowe, ale także branżowe rankingi oraz badania, które jednoznacznie wskazują na to, że Dekoral jest marką pierwszego wyboru. Już w dwa lata po pojawianiu się marki na rynku, Dekoral był spontanicznie wymieniany przez ponad 57% Polaków.



Oferta

Portfolio marki Dekoral zawiera kompletną ofertę produktów pozwalających w pełni odnowić wnętrze domu, jego zewnętrzne ściany, jak również elementy aranżacji w ogrodzie. Artykuły marki stanowią kompleksową pomoc w szybkim, sprawnym i wygodnym wykonywaniu prac remontowych.
 
  • Farby kolorowe
Różnorodne farby kolorowe występujące w najmodniejszych odcienia stanowią główny punkt portfolio firmy, a zarazem jej znak rozpoznawczy. Produkty z tej grupy wyróżniają się doskonałymi właściwościami użytkowymi, jak wysoka odporność na szorowanie, hypoalergiczność, specjalne formuły zwiększające trwałość powłoki, a także głębokie nasycenie barw oraz unikalne efekty wykończenia. Farby Akrylit W, Fashion Collection i Colour&Style umożliwią wymalowanie ścian oraz sufitów pokoi, natomiast emulsje Łazienka&Kuchnia i Maleinak pozwolą stworzyć kolorystyczne aranżacje odporne na wilgoć i zabrudzenia w pomieszczeniach użytkowych.
 
  • Malowanie: preparaty uzupełniające
Oferta marki Dekoral bogata jest w produkty pomagające przygotować podłoże do malowania – są to przede wszystkim farby podkładowe, grunty, tynki mające ogromny wpływ na jakość efektu końcowego. W portfolio marki znajdują się również preparaty pomocne w usunięciu problematycznych plam czy malowaniu trudnodostępnych powierzchni. Ponadto Dekoral oferuje swoim klientom nowoczesne farby fasadowe oraz tynki elewacyjne.
 
  • Ochrona drewna i metalu
Ważne miejsce w portfolio marki Dekoral zajmują emalie akrylowe i ftalowe przeznaczone do ochronno – dekoracyjnego malowania elementów drewnianych, drewnopodobnych, stalowych i żelaznych. Szczególnie cenione przez zawodowych wykonawców oraz klientów indywidualnych są produkty o właściwościach antykorozyjnych – Emalia Antykorozyjna, Podkład Antykorozyjny oraz Emalia do Kaloryferów, a także emalia do drewna i metalu Akrylux. Zapewniają one nie tylko najwyższej klasy ochronę przed rdzą, ale także umożliwiają ciekawe aranżacje kolorystyczne, dzięki bogatej palecie odcieni oraz modnym efektom wykończeniowym.
 
  • Dekoral Color System
Uzupełnieniem całej oferty marki jest funkcjonalny, komputerowy system doboru koloru Dekoral Color System, który umożliwia klientom indywidualne zaprojektowania dowolnej barwy oraz połączenie jej z wysokiej jakości farbą – bazą. W ten sposób klienci Dekoral mogą stworzyć specjalistyczny produkt spełniający zarówno wymogi techniczne, jak i estetyczne.
 

Dekoral w sieci

Strona internetowa marki stanowi źródło konkretnych informacji na temat produktów, inspirujących zdjęć aranżacyjnych oraz praktycznych porad na temat prac remontowych, jak również dekoracji wnętrz. Internauci sprawdzą w serwisie karty techniczne produktów, ich certyfikaty, a także zaprojektują przy użyciu Wizualizera symulację aranżacji mieszkania oraz znajdą adres najbliższego Studia Dekoral.
www.dekoral.pl
 

Innowacyjne narzędzia

Istotnym elementem działań marki Dekoral jest bezpłatne udostępnianie klientom nowoczesnych narzędzi w postaci aplikacji mobilnych na smartfony i tablety lub programów interaktywnych, ułatwiających planowanie remontu na wielu poziomach.
 
  • Wizualizer 2.0
Wizualizer 2.0 marki Dekoral to innowacyjna aplikacja dostępna w serwisie wnętrzarskim www.koloryiwnetrza.pl oraz na stronach marek Dekoral (www.dekoral.pl) i Dekoral Fashion (www.dekoralfashion.pl). Z jego pomocą możemy planować metamorfozę na komputerze, tablecie i smartfonie. Po zaledwie kilku kliknięciach przekonamy się, jakie kolory z palet Dekoral, Dekoral Fashion oraz Dekoral Color System będą najlepiej prezentować się w naszym mieszkaniu. Rzeczywista wizualizacja stworzona na podstawie wgranego do aplikacji zdjęcia pozwala nie tylko zobaczyć dowolne kolory na ścianach naszego mieszkania, ale także uwzględnia takie istotne detale, jak światło i cienie. Wizualizer 2.0 stanowi nieocenioną pomoc również wtedy, gdy wymarzony odcień zobaczymy w ciągu dnia – na ulicznym muralu czy w kwiaciarni. Wystarczy wtedy zrobić zdjęcie, wgrać je w aplikację, a ta wskaże nam najbardziej zbliżony odcień z palet Dekoral. Ponadto wbudowany w programie kalkulator obliczy dla nas ilość potrzebnej emulsji a na koniec stworzy listę niezbędnych zakupów.
 
  • Dekoral iColor
Bezpłatna aplikacja mobilna dostępna w wersji na systemy Android i iOS do nabycia w markecie Google Play oraz iTunes. Program samodzielnie odszukuje odpowiedniki sfotografowanych kolorów w paletach barw Dekoral i Dekoral Fashion. Dodatkowo aplikacja podpowiada, jak harmonijnie połączyć wybrane odcienie. Dekoral iColor pomaga także obliczyć potrzebną ilość produktu do malowania, a także wskaże najbliższy sklep.
 

Studio Dekoral

Ogólnopolska sieć sklepów detalicznych producenta farb, lakierów i impregnatów PPG Deco Polska. W Polsce znajduje się 450 punktów w 350 polskich miastach. Studia Dekoral oferują nie tylko pomoc profesjonalnego sprzedawcy, ale także bogatą ofertę produktów wiodących marek: Dekoral, Dekoral Fashion, Dekoral Gold, Ciszynka, Domalux, Drewnochron, Sigma Coatings. Klienci sklepów mogą na miejscu skorzystać z usługi komputerowego mieszalnika farb.



Wartości marki

Od początków swojej działalności marka Dekoral jest dla swoich klientów fachowym a zarazem inspirującym partnerem wszelkich prac remontowo – budowlanych. Kampanie edukacyjne oraz profesjonalne materiały aranżacyjne Dekoral popularyzują w społeczeństwie świadomość znaczenia i wpływu kolorów na jakość codziennego życia. Tym samym marka zachęca klientów do kreatywnego oraz swobodnego wykorzystywania bogactwa kolorystycznego w samodzielnym tworzeniu pięknych, komfortowych i przyjaznych wnętrz.
Ekspercka wiedza, partnerskie podejście do potrzeb klienta oraz konsekwentne realizowanie misji edukacyjnej tworzą spójną całość z cechami charakterystycznymi produktów. Mowa tutaj o wysokiej jakości, doskonałej trwałości, bogactwie kolorystyki zgodnej z najnowszymi trendami, zróżnicowaniu właściwości i wygodzie stosowania. Oferta marki stanowi również odpowiedź na oczekiwania klientów ceniących sobie zdrowie – wszystkie produkty Dekora są zgodne z najwyższymi normami, a część z nich posiada atesty hypoalergiczne.

 


Historia

1998 – powstaje nazwa Dekoral, którą sygnowane są produkty spółki Polifarb Cieszyn – Wrocław SA.
2000 – powstaje pierwsza karta kolorów w historii rodziny Dekoral; marka zostaje nagrodzona godłem Teraz Polska.
2001 – powstaje system doboru kolorów – Dekoral Color System.
2002 – we Wrocławiu i Sopocie powstają pierwsze Studia Aranżacji Koloru Dekoral, oferujące porady w zakresie doboru koloru.
2005 – powstaje marka dla użytkowników profesjonalnych – Dekoral Professional.
2006 – powstaje marka adresowana do profesjonalnych malarzy i pracowników firm remontowo – budowlanych, Dekoral Gold.
2007 – we współpracy marki Dekoral z projektantką mody, Ewą Minge powstaje kolekcja kolorów Dekoral Fashion.
2010 – na stronie www.dekoral.pl pojawia się aplikacja Wirtualny Wizualizer Dekoral.
2013 – Dekoral wprowadza innowacyjną i darmową aplikację iColor Dekoral pomocną przy dekoracji wnętrz.
2014 – rusza serwis www.KoloriWnetrze.pl, na którym pojawia się również Wizualizer 2.0. Dekoral zostaje partnerem Festiwalu Kolorów, który zmienia Lublin, Kraków i Wrocław w najbarwniejsze miasta Polski.


Kampanie promocyjne

Dekoral znany jest z odważnego podejścia do komunikacji marki. Z jednej strony marka stawia na intensywne kampanie telewizyjne „Kreacje Dla Twojego Wnętrza”, wyróżniające się wyszukaną formą i wyrafinowaną stylistyką. Z drugiej zaś odważnie wykorzystuje nieszablonowe kanały komunikacyjne oraz promocyjne.
W 2011 roku marka Dekoral Fashion przeprowadziła dwie wakacyjne kampanie skierowane do klientów: „Modne Nagrody” i „Modne Metamorfozy”. W sumie wzięło w nich udział ponad 1,5 mln konsumentów. Na uczestników loterii sms-owej „Modne Nagrody” czekały m.in.: samochód Alfa Romeo, laptopy Accer Ferrari, ekspresy do kawy Dolce Gusto oraz odtwarzacze mp3. Z kolei kampania „Modne Metamorfozy” wykorzystała rosnącą popularność serwisów społecznościowych. Stworzono specjalny portal www.modnemetamorfozy.pl, gdzie użytkownicy najpierw rejestrowali się, po czym łączyli utworzone konta z własnymi kontami w serwisach Facebook.pl oraz Youtube.com. Następnym krokiem było aktywne uczestnictwo w akcji i zbieranie punktów poprzez wykonywanie zadań publikowanych w serwisie konkursowym. Co tydzień dwie osoby z najwyższym wynikiem otrzymywały 1000 zł na zakupy w sieciach H&M, Reserved lub ZARA. Raz w miesiącu najbardziej aktywny uczestnik wygrywał profesjonalną metamorfozę ze stylistą.

W 2012 roku odbyła się II edycja konkursu Modne Metamorfozy organizowanego przez Dekoral Fashion we współpracy z serwisem Kolor i Wnętrze. Organizator konkursu przygotował dla zwycięzcy profesjonalną metamorfozę mieszkania pod okiem architekta, wartą 15 tysięcy złotych. Ponadto każdego dnia można było wygrać jeden z dwóch bonów na zakupy o wartości 100 zł w sklepach z artykułami wyposażenia wnętrz: Almi Decor, Home&You lub Ikea.

W 2013 roku zakończyła się też I edycja Dekoral Fashion Awards, konkursu dla młodych projektantów mody. Z prawie 200 zgłoszonych prac konkursowe jury – czyli Lidia Popiel, Bartek Żurowski oraz Andrzej Foder – wyłoniło w kilku etapach TOP 10 uczestników, którzy mieli powalczyć o tytuł najlepszego projektanta oraz czek opiewający na sumę 20 000 złotych. Ostatecznie tytuł zwycięzcy przyznano Robertowi Czerwikowi.
Wiosna 2014 roku zainaugurowała kampanię reklamową przedstawiającą markę Dekoral Fashion jako trendsettera w dziedzinie aranżacji wnętrz. Reklama pokazała także, w jaki sposób światowe trendy w modzie przekładają się na najnowsze kolory w palecie hypoalergicznej, szorowanej farby lateksowej Fashion Collection.

W tym samym czasie ruszył serwis www.KoloriWnetrze.pl stworzony przez markę Dekoral. Na portalu znalazły się porady, inspiracje oraz aplikacja Dekoral iColor a także innowacyjny Wizualizer 2.0, który pomaga sprawdzić wybrane kolory. Ponadto znajdziemy informacje na temat najlepszych emulsji do ścian marek Dekoral, Dekoral Fashion i Dekoral Color System.

Od kwietnia do sierpnia 2014 roku marka Dekoral Fashion przeprowadziła ogólnopolską kampanię na temat kolorów o nazwie Kolorowa Polska. Akcja miała na celu zbadanie preferencji kolorystycznych wśród Polaków. Dane zebrane podczas wywiadów ulicznych oraz za pośrednictwem internetowej ankiety były gromadzone a następnie prezentowane w formie infografik i podsumowań na stronie www.KolorowaPolska.pl, która była jednocześnie platformą akcji. Dla użytkowników uruchomiony został również profil na Facebooku. Twarzą akcji był Olivier Janiak, dziennikarz i prezenter telewizyjnym.

W ramach kampanii Kolorowa Polska został zorganizowany również konkurs dla klientów Metamorfozy. Wystarczyło sfotografować się w dowolnej stylizacji i za pomocą aplikacji dostępnej na http://www.kolorowapolska.pl/metamorfozy dobrać odpowiednie tło do swojego zdjęcia. Nadesłane zgłoszenia były oceniane najpierw przez Internautów a następnie trafiało pod obrady jury. Nagrodą była profesjonalna metamorfoza pod okiem stylistki Joli Stefańskiej i architekt Kamdi Sosnowskiej.
W 2015 roku kampania Kolorowa Polska była kontynuowana. W 2014 roku przedstawiciele marki Dekoral Fashion badali, jakie kolory kochają Polacy, rok później podpowiadali jak łączyć barwy w aranżacji wnętrz. W ramach akcji edukacyjnej „Kolorowa Polska. Wiemy jak łączyć kolory”, klienci którzy zamieścili gdziekolwiek w Internecie wpis i dodali hashtag #kolorowapolska, eksperci Dekoral Fashion doradzali jak dobrać kolory ścian w mieszkaniu. Najciekawsze pytania i odpowiedzi dotyczące łączenia kolorów były prezentowane w postaci krótkich filmików. Kampanię „Kolorowa Polska. Wiemy jak łączyć kolory” zainicjował spot reklamowy, który jednocześnie promował nowość w ofercie Dekoral Fashion – Hypoalergiczną Farbę Lateksową o efekcie satynowym.

 

Nagrody i wyróżnienia

Najważniejszym osiągnięciem Dekoral jest błyskawiczne zdobycie i wieloletnie utrzymywanie pozycji lidera w kategorii farb dekoracyjnych. Świadczy to o wielkiej dynamice marki, doskonałym wyczuciu potrzeb rynku, a także nieszablonowym podejściu do działań marketingowych, a przez też zdolności stałego zaskakiwania konkurencji.
Wybrane nagrody zdobyte przez markę Dekoral:
  • 2002 roku Dekoral został wyróżniony godłem Teraz Polska
  • W roku 2007 farbom Dekoral Power Paint przyznano specjalne wyróżnienie „Odkrycie roku” w ramach nagrody „Laur Konsumenta 2007”
  • Superbrands 2012, 2013, 2013/2014
  • Złoty Laur Konsumenta 2011 w kategorii farb fasadowych
  • Tytuł marki o najwyższej reputacji Premium Brand 2008 (plebiscyt organizowany przez czołowy magazyn ekonomiczny „Forbes”)
  • Nagroda Satysfakcji Klientów „Gold Standard 2007” w kategorii Farby
  • Budowlana Marka Roku w kategorii Farby (tytuł otrzymywany nieprzerwanie od 2006 roku)
Najsilniejsza, polska marka farb i lakierów wg corocznego rankingu Najcenniejszych Polskich Marek organizowanego przez dziennik „Rzeczypospolita” (stała obecność w rankingu od 2004 roku).

 
Wyszukiwarka malarzy:

Nasze marki